در سال ۲۰۱۲ مجموع درآمدهای بازار جهانی سرور نسبت به سال قبل از آن کاهش 1.9 درصدی را پیش ‌روی خود دید تا با این اتفاق مجموع درآمدهای این بازار در سال گذشته به 51.3 میلیارد دلار برسد.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، آی‌تی‌پی نوشت : مرکز تحقیقاتی IDC در گزارشی جدید با عنوان "بررسی فصلی بازار جهانی سرورها" توضیح داد که در فصل پایانی سال گذشته ارزش بازار جهانی سرورها به 14.6 میلیارد دلار رسید.

"مَت ایستوود"(Matt Eastwood) مدیر مرکز پلتفورم‌های سازمانی در شرکت IDC گفت: «طی یک سال گذشته این نخستین باری بود که با افزایش درآمد کارخانه ای تولیدکنندگان سرور در جهان مواجه شدیم اما با این وجود طی فصل چهارم سال قبل این بازار نوسانات فراوانی را پیش‌رو داشت».

وی در ادامه گفت: «مرکز تحقیقاتی IDC اعلام می‌کند که درخواست بازار جهانی برای خرید سرورها در نیمه دوم سال 2012 افزایش یافت و که این روند به دنبال عرضه برخی محصولات حیاتی و تاثیرگذار صورت گرفت».

به گفته وی، این بازار در مناطق آمریکا، آسیا – پسیفیک و آمریکای لاتین رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و نیاز این بازارها برای خرید سرورها همچنان رو به افزایش است.

لازم به ذکر است که طی دوره زمانی یاد شده میزان صادرات جهانی سرورها نسبت به مدت مشابه سال 2011 میلادی با کاهش 3.9 درصدی به 2.1 میلیون دستگاه رسید.

برای تمام سال 2012 میلادی مجموع درآمدهای این بازار نسبت به سال قبل از آن کاهش 1.9 درصدی را پیش‌روی خود دید تا با این اتفاق مجموع درآمدهای بازار جهانی سرور در سال گذشته به 51.3 میلیارد دلار برسد. البته در این سال تعداد سرورهای عرضه شده به بازار جهانی نسبت به سال قبل با رشد 1.5 درصدی به 8.1 میلیون دستگاه رسید.
/2759/